Ευρετήριο

Σκηνή



ΡΙΖΑ: ΣΚΗ-ΝΗ, ΣΚΗΝΗ (ΣΚΗΝΟΩ).

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

1) Σκηνή, τέντα, παράπηγμα, παράγκα, ιερόν σκήνωμα.

2) Τόπος διαμονής, οικία, ναός.

3) Το εν οχήματι σκηνής επικάλλυμα άμαξας, παραπέταγμα κλίνης.

4) Ευτυχία δεδομένη υπό σκηνάς, συμπόσιον.

5) Φορητή συναρμολογούμενη κατασκευή από αδιάβροχο ύφασμα και μεταλλικό ή ξύλινο σκελετό που σχηματίζει μικρό κατάλυμα. Χρησιμοποιείται ως προσωρινή διαμονή στο ύπαιθρο από εκδρομείς, στρατιώτες ή για ανθρώπους που αναγκάζονται να μείνουν στο ύπαιθρο λόγω φυσικών ή άλλων καταστροφών (σεισμών, καταστροφών κλπ.).

6) Το μέρος του θεάτρου πάνω στο οποίο εμφανίζοναι και παίζουν οι ηθοποιοί.

7) Κάθε συμβάν, αυτόνομο επεισόδιο ή σειρά διαδοχικών γεγονότων που εκτυλίσσονται μπροστά σε κάποιον.

ΟΜΟΡΡΙΖΑ: Σκηνωμα Act 7:46, Σκηνος 2Co 5:1, Σκηνοπηγια Joh 7:2, Σκηνοω Apoc 7:15.

ΣΥΝΩΝΥΜΑ: Κατοικία Act 17:26, Ναός Apoc 15:5, Λατρεία Heb 13:10.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ: Ἀγραυλέω Luk 2:8.

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Ουσιαστικό α΄ κλίσης, θηλυκού γένους: Σκηνή, -ῆς.

Για αναλυτική μελέτη βλ. Αρχαιοελληνική Γραμματική ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ.

ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

1) Σκηναῖς: δοτική πληθυντικού.

2) Σκηνάς: αιτιατική πληθυντικού.

3) Σκηνή: ονομαστική ενικού.

4) Σκηνήν: αιτιατική ενικού.

5) Σκηνῆς: γενική ενικού.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ:

Ελπίδα διαφυγής από την παγκόσμια καταστροφή. Ο Εθνικιστικός αυτός αγώνας «προωθήσεως» θα απολήξει σε Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο; Πιθανόν. Η παγκόσμια πολιτική κατάσταση ασφαλώς φαντάζει ανέλπιδη από την ανθρώπινη σκοπιά. Υπάρχει όμως ακόμα μια σκοπιά από την οποία μπορεί να τη δούμε. Ακριβώς όπως ο Λόγος του Θεού προείπε με ακρίβεια την τωρινή κατάσταση παγκόσμιας εντάσεως, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο προλέγει και το αποτέλεσμα. Χωρίς να αναφέρει ειδικά αν οι τωρινοί ανταγωνισμοί στους εξοπλισμούς θα πυροδοτήσουν τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο ή όχι, κάνει την εξής δήλωση για τους καιρούς μας: «Αλλά τα έθνη ωργίσθησαν, και ήλθεν η οργή σου, και ο καιρός των νεκρών δια να κριθώσι, και να δώσης τον μισθόν εις τους δούλους σου τους προφήτας, και εις τους αγίους και εις τους φοβούμενους το όνομά σου, τους μικρούς και τους μεγάλους, και να διαφθείρης τους διαφθείροντας την γην.» (Apoc 11:18) Η οικονομική απληστία και η μόλυνση του περιβάλλοντος ήδη «διαφθείρουν την γην», και ο Θεός έχει πάρα πολλούς λόγους να επέμβει για να σταματήσει αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τα πράγματα αυτά, ακόμα και χωρίς τον ενδεχόμενο πρόσθετο αφανισμό από ένα τρίτο παγκόσμιο πόλεμο. Επίσης, από τη σκοπιά αυτής της προφητείας, ακόμα και αν ξεσπούσε παγκόσμιος πόλεμος, ο Θεός ουδέποτε θα επέτρεπε σε αυτόν να αφανίσει τελειωτικά την όμορφη τούτη γη, την οποία δημιούργησε για να είναι η κατοικία των ανθρώπων και όχι ο τάφος τους. (Hsa 45:18).

Η Βίβλος αναφέρει ακόμα και το όνομα του συμβολικού πολέμου, κατά τον οποίο ο Παντοδύναμος Θεός βάζει τέρμα, μια και για πάντα, στο σημερινό εθνικισμό, στο μιλιταρισμό και στον πόλεμο. Η συμβολική τοποθεσία του ονομάζεται «Αρμαγεδδών» στη Γραφή.(Apoc 16:14,16) «Αρμαγεδδών»; Μπορείτε να ρωτήσετε: «Αλλά δεν είναι ο Αρμαγεδδών και ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος το ίδιο πράγμα»; Η απάντηση είναι ΟΧΙ! Οι αρθρογράφοι στις εφημερίδες μπορεί να χρησιμοποιούν τη λέξη «Αρμαγεδδών» έξω από τα Βιβλικά της συμφραζόμενα και να την εφαρμόζουν στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο και στον πυρηνικό όλεθρο πως η Βίβλος δείχνει ότι ο όρος αυτός έχει μια εντελώς διαφορετική σημασία. Η Βίβλος περιγράφει τον πόλεμο αυτό στο 19ο κεφάλαιο της Αποκαλύψεως όχι σαν διαμάχη ανάμεσα σε γήινα έθνη, αλλά σαν τη μάχη ανάμεσα σε όλα αυτά τα έθνη και τις ουράνιες δυνάμεις υπό την ηγεσία του «Λόγου του Θεού», του Ιησού Χριστού. (Apoc 19:11- 21).

Ο Αρμαγεδδών δεν είναι η συνέπεια του πυρηνικού πολέμου. Είναι η λύση στον πυρηνικό πόλεμο, η λύση την οποία επιβάλει ο Μόνος Παντοδύναμος για να εφαρμόσει τη θέληση του πάνω στο βίαιο αυτό, οπλοκρατούμενο σύστημα πραγμάτων. Ο Αρμαγεδδών δεν θα καταλήξει σε γεμάτους καπνούς κρατήρες ραδιενεργών ερειπίων. Απεναντίας, θα φέρει τη «νέα γη», καθαρισμένη από κάθε μορφή πονηριάς, συμπεριλαμβανομένων και των εξοπλιστικών ανταγωνισμών. Αναλογιστείτε την ενθαρρυντική αυτή υπόσχεση: «Και είδον ουρανόν νέον και γην νέαν ... Και ήκουσα φωνήν μεγάλην εκ του ουρανού (θρόνου-ΜΝΚ), λέγουσαν: Ιδού, η σκηνή του Θεού μετά των ανθρώπων, και θέλει σκηνώσει μετ’ αυτών, και αυτοί θέλουσιν είσθαι λαοί αυτού, και αυτός ο Θεός θέλει είσθαι μετ’ αυτών.’». (Apoc 21:1,3).

ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ:

Σκηνή (του Θεού) (Apoc 21:3)

Ο Ιωάννης μάς αναφέρει κατόπιν: «Τότε άκουσα μια δυνατή φωνή από το θρόνο να λέει: “Δείτε! Η σκηνή του Θεού είναι με τους ανθρώπους, και αυτός θα κατοικεί μαζί τους, και αυτοί θα είναι λαοί του. Και ο ίδιος ο Θεός θα είναι μαζί τους”». (Apoc 21:3).

Όταν ο Ιεχωβά σύναψε τη διαθήκη του Νόμου με το τότε νεοσύστατο έθνος του Ισραήλ, υποσχέθηκε: «Θα βάλω τη σκηνή μου στο μέσο σας και η ψυχή μου δεν θα σας αποστραφεί. Και θα περπατώ στο μέσο σας και θα αποδειχτώ Θεός σας, και εσείς θα αποδεικνύεστε λαός μου». (Lev 26:11,12) Τώρα ο Ιεχωβά δίνει μια παρόμοια υπόσχεση στους πιστούς ανθρώπους. Στη διάρκεια της χιλιετούς Ημέρας Κρίσης, θα γίνουν πολύ ειδικός λαός για αυτόν.

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΕΔΑΦΙΑ:

Apoc 21:3-4: «κα κουσα φωνς μεγλης κ το θρνου λεγοσης· δο σκην το θεο μετ τν νθρπων, κα σκηνσει μετ ατν, κα ατο λαο ατο σονται, κα ατς θες μετ ατν σται [ατν θες], κα ξαλεψει πν δκρυον κ τν φθαλμν ατν, κα θνατος οκ σται τι οτε πνθος οτε κραυγ οτε πνος οκ σται τι, [τι] τ πρτα πλθαν.»

Καθώς σκεφτόμαστε τις μελλοντικές ευλογίες που θα φέρει ο Ιεχωβά Θεός στο πιστό και υπάκουο σ’ Αυτόν πλέον ανθρώπινο γένος, ο κάθε πιστός και αφιερωμένος αληθινός Χριστιανός, ανταποκρινόμενος στην υπέροχη αυτή στοργική προοπτική που του επιφυλάσσει ο Δημιουργός του ο Ιεχωβά Θεός, θα πρέπει πρώτα να τον αγαπάει με όλη την καρδιά, τη σύνεση και τη δύναμή του (παραβ. Mat 12:29,30, Luk 10:27). Ν’ αγιάζει το θεσπέσιο όνομα του Θεού (Mat 6:9). Να Τον λατρεύει με πνεύμα και αλήθεια (Joh 4:23).

Να παραμείνουμε πιστοί σ’ Αυτόν πλησιάζοντάς Τον και Αυτός θα πλησιάσει όλους μας (Jas 4:8).

Αυτά θα τα κάνουμε με τις καθημερινές αποφάσεις μας, από τη μικρότερη μέχρι τη μεγαλύτερη, καθώς όλες θα πρέπει ν’ αντανακλούν την ίδια καθοδηγητική Αρχή: ότι πάντοτε θα πρέπει να επιλέγουμε το μονοπάτι που θα μας οδηγεί σε ισχυρότερη σχέση με τον ουράνιο Πατέρα μας Αιώνια!

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

Apoc 15:5: Heb 8:2  Heb 9:11

Apoc 21:3: Jek 37:27  ]

1) Η λ. Σκηνήν στο εδάφιο Act 15:16 αποτελεί εκπλήρωση προφητείας (παραβ. Ο΄ 9:11, 12).

2) Η λ. Σκηνήν στο εδάφιο Act 7:43 αποτελεί παραπομπή από σχετικό εδάφιο Εβρ. Γραφ. (Ο΄ Amo 5:25-27).

1) ΑΓΓΛΙΚΑ: Habitation, Tabernacle. Tent,  place of residence, stage theater, an event or series of events that take place in front of someone.

Σκηνή, ῆς, , a tent, Eurip. Hec. 53; a booth, tabernacle; a pavilion; any temporary dwelling; the awning or covering of a chariot or wagon; a booth; a house, and thence a family, N. t.; a stage, namely, the part occupied by the actors; also, the part of the stage where objects were painted, representing places; hence, in English, SCENE, Demosth. 208, 18; τῶν ἀπό τῆς σκηνῆς, Xen. Cyr. vi, 1, 28; a repast, Id. ii, 2, 4; also, a hearse; οὐκ ἀμφί σκηναῖς τροχηλάτοισιν ὄπισθεν ἑπομένοι, Æschyl. Pers. 961.

Tienda de campaña, o lugar de residencia, un teatro, un evento o serie de eventos que tienen lugar frente a alguien.

2) ΛΑΤΙΝΙΚΑ: Tabernaculum, Casula. Tabernaculum et de habitatione aut theatrum aut rerum series, quae in casu coram homine.

3) ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ: Zelt, Oder Wohnsitz, Ein Theater, Ein Ereignis Oder Eine Reihe Von Ereignissen, Die Vor Jemandem Stattfinden.

4) ΙΤΑΛΙΚΑ: Tenda, O Luogo Di Residenza, Un Teatro, Un Evento O Serie Di Eventi Che Si Svolgono Di Fronte A Qualcuno.

5) ΓΑΛΛΙΚΑ: Tenda, O Luogo Di Residenza, Un Teatro, Un Evento O Serie Di Eventi Che Si Svolgono Di Fronte A Qualcuno.

6) ΙΣΠΑΝΙΚΑ: Tienda De Campaña, O Lugar De Residencia, Un Teatro, Un Evento O Serie De Eventos Que Tienen Lugar Frente A Alguien.

7) ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΑ: Tenda, Ou Local De Residência, Um Teatro, Um Evento Ou Uma Série De Eventos Que Ocorrem Na Frente De Alguém.

8) ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ: Tent Of Verblijfplaats, Een Theater, Een Gebeurtenis Of Een Reeks Van Gebeurtenissen Die Plaatsvinden In De Voorkant Van Iemand.