Ευρετήριο

Θερισμός



ΡΙΖΑ: < ΘΕΡΙΖΩ < ΘΕΡΟΣ + ρημ. κατάλ. -ΙΖΩ < I.E. *GWHER- "θερμός, ζεστός", πβ. σανσκρ. HARAS "ζέστη".

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

1) Ο θερισμός, η συγκομιδή,

2) Η χρονική περίοδος του θερισμού,

3) Η σοδειά.

ΟΜΟΡΡΙΖΑ: Θερίζω Mat 6:26, Θεριστής Mat 13:30.

ΣΥΝΩΝΥΜΑ: Σῖτος Μat 3:12, Ἄγγελος Mat 13:39.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ: Σπείρω Mat 6:26, 25:24, Joh 4:36, Σπορά 1Pe 1:23.

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Ουσιαστικό β΄ κλίσης, αρσενικού γένους: Θερισμός, -ου.

Για αναλυτική μελέτη βλ. Αρχαιοελληνική Γραμματική ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ.

ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

1) Θερισμόν: Αιτιατική ενικού.

2) Θερισμός: Ονομαστική ενικού.

3) Θερισμοῦ: Γενική ενικού.

ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ:

Θερισμός (γης) (Apoc 14:15)

Δεν υπάρχει αμφιβολία σχετικά με την ταυτότητα εκείνου που κάθεται πάνω στο λευκό σύννεφο. Εφόσον κάθεται σε λευκό σύννεφο, μοιάζει με γιο ανθρώπου και φοράει χρυσό στέμμα, είναι σίγουρα ο Ιησούς, ο Μεσσιανικός Βασιλιάς που είδε και ο Δανιήλ επίσης σε όραμα. (Dan 7:13, 14· Mar 14:61,62)

Αλλά ποιος είναι ο θερισμός που προφητεύεται εδώ; Όταν ήταν στη γη, ο Ιησούς παρομοίασε το έργο μαθήτευσης με το θερισμό του παγκόσμιου αγρού της ανθρωπότητας. (Mat 9:37, 38· Joh 4:35, 36) Το αποκορύφωμα αυτού του θερισμού λαβαίνει χώρα στην ημέρα του Κυρίου, όταν ο Ιησούς στέφεται Βασιλιάς και εκτελεί κρίση εκπροσωπώντας τον Πατέρα του. Επομένως, ο καιρός της διακυβέρνησής του, από το 1914, είναι και ο χαρωπός καιρός για το θερισμό. (Παραβ. Deu 16:13-15).

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΕΔΑΦΙΑ:

Mat 13:30: «ὁ καιρὸς καθ’ ὃν θερίζουσι».

Apoc 14:15: «κα λλος γγελος ξλθεν κ το ναο κρζων ν φων μεγλ τ καθημν π τς νεφλης· πμψον τ δρπανν σου κα θρισον, τι λθεν ρα θερσαι, τι ξηρνθη θερισμς τς γς.»

Σε εκπλήρωση του οράματος που δόθηκε στον Ιωάννη, ο Ιησούς διεξάγει ένα παγκόσμιο έργο θερισμού. «Ο θερισμός της γης» άρχισε με τη συγκομιδή των υπόλοιπων από τους 144.000 «γιους της βασιλείας», «το σιτάρι» της παραβολής τους Ιησού (Mat 13:24-30, 36-41).

Η διαφορά ανάμεσα στους αληθινούς και στους ψεύτικους Χριστιανούς έγινε πιο ξεκάθαρη από ποτέ μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, συμβάλλοντας μάλιστα στο δεύτερο στάδιο «του θερισμού της γης» - τη σύναξη των άλλων προβάτων. Αυτοί δεν είναι «οι γιοι της βασιλείας», αλλά είναι «ένα μεγάλο πλήθος»πρόθυμων υπηκόων αυτής της Βασιλείας. Θερίζονται μέσα από «όλους τους λαούς, τις εθνότητες και τις γλώσσες».

Υποτάσσονται στη Μεσσιανική Βασιλεία, η οποία αποτελείται από τον Χριστό Ιησού και τους 144.000 αγίους που θα είναι μαζί του σε εκείνη την ουράνια κυβέρνηση (Apoc 7:9).

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

Apoc 14:15: Joe 3:13

1) Η λ. Θερισμός στο εδάφιο Mar 4:29 μεταφέρει μια εικόνα αγρού η οποία περιλαμβάνεται σε μια αναφορά που έχει η επίδραση της φύσης στο θέμα αυτό το οποίο προδίδει το αίσθημα της εξαιρετικής εκτίμησης που είχαν στη φύση οι θεόπνευστοι συγγραφείς των Χριστιανικών Ελληνικών Γραφών (Καινή Διαθήκη). Ως περιγραφή αποτελεί λογοτεχνικό χαρακτηριστικό της «Κοινής» Ελληνικής γλώσσας το οποίο περιλαμβάνεται στις Χριστιανικές Ελληνικές Γραφές (Καινή Διαθήκη).

ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ (Ο'): Psa 126:5 (Mat 9:37, 8).

1) ΑΓΓΛΙΚΑ: Harvest.

Θερισμός, οῦ, , reaping, harvest.

2) ΛΑΤΙΝΙΚΑ: Messis.

3) ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ: Ernte.

4) ΙΤΑΛΙΚΑ: Harvest.

5) ΓΑΛΛΙΚΑ: Récolte.

6) ΙΣΠΑΝΙΚΑ: Cosecha.

7) ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΑ: Colheita.

8) ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ: Oogst.