Ευρετήριο

Οἰκουμένη



ΡΙΖΑ: Θηλυκός τύπος της μετοχής Ενεστώτα ΟΙΚΟΥΜΕΝΟΣ < ΟΙΚΩ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

1) Oλόκληρη η υφήλιος ως κατοικημένη γη.

2) Οι κάτοικοι της γης.

ΟΜΟΡΡΙΖΑ: Οἶκος Mat 9:6, Οἰκῶ Rom 7:17.

ΣΥΝΩΝΥΜΑ: Γῆ Apoc 13:3, Ἐπίγειος Phl 2:10, Καταχθόνιος 2Ti 2:20, Κόσμος 1 Pe 3:3,

ΑΝΤΙΘΕΤΑ: Οὐρανός Mat 21:25, Mar 11:30,31, Luk 20:4,5.

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Ουσιαστικό α΄ κλίσης, θηλυκού γένους: Οἰκουμένη, -ης.

Για αναλυτική μελέτη βλ. Αρχαιοελληνική Γραμματική ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ.

ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

1) Οἰκουμένη: Ονομαστική ενικού.

2) Οἰκουμένῃ: Δοτική ενικού.

3) Οἰκουμένην: Αιτιατική ενικού.

4) Οἰκουμένης: Γενική ενικού.

ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ:

Apoc 3:10: «τι τρησας τν λγον τς πομονς μου, κγ σε τηρσω κ τς ρας το πειρασμο τς μελλοσης ρχεσθαι π τς οκουμνης λης πειρσαι τος κατοικοντας π τς γς.»

Το εδάφιο εδώ χρησιμοποιείται και αναφέρεται από τους Έλληνες – λογίους και ελληνιστές μελετητές στα πλαίσια του ισχυρισμού τους ότι μέσω των περιεχομένων της «Καινής Διαθήκης» προβάλλεται και παρουσιάζεται ένα «οικουμενικό ιστορικό γεωγραφικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο προβάλλεται ο Ελληνικός πολιτισμός από την Αρχαία εποχή και την εποχή του Μεγ. Αλεξάνδρου και των διαδόχων του μέχρι και την εποχή του Ιησού Χριστού και των Αποστόλων. Ο Ελληνικός αυτός πολιτισμός είναι υψηλός και έδωσε στην παγκόσμια ζωή διάσταση βάθους, πλάτους και ύψους μέσω της Ελληνικής γλώσσας, με κύριο γνώρισμα ότι συνήργησε μέσω της «θείας προνοίας» στην παροχή «νέας υψηλής διδαχής αληθείας», μια «καινή διδαχή» με διατυπώσεις θεολογικές, δογματικές και φιλοσοφικές, αντάξιες του υψηλού φρονήματος της εποχής του, αποδεκτός ακόμη και από τον Ρωμαίο ποιητή Οράτιο (παραβ. Graecia capta forum victorem cepit – Horatii Epist II 1156 και Ed. Wechssler: Hellas im Evagelium (Berlin 1936).

(Σημ.: Τα σχετικά Γραφικά εδάφια Mar 1:27 και Act 17:19 που αναφέρουν οι εν λόγω συγγραφείς και λόγιοι αποδεικνύουν το αντίθετο, καθ’ ότι η νέα διδασκαλία του Ιησού Χριστού και των Αποστόλων συγγραφέων του θεόπνευστου ΚΕΙΜ. της «Καινής Διαθήκης» γνωστού παγκόσμια ως Ελληνικών Χριστιανικών Γραφών περιγράφει με σαφήνεια την ως άνω αντίφαση και αντίθεση.

Έτσι λοιπόν ο Απ. Παύλος όταν ήρθε στην Αθήνα (51 μ.Χ.) κήρυξε στον Άρειο Πάγο τα καλά νέα της Βασιλείας του Θεού παίρνοντας αφορμή «τον Αληθινό Θεό»και Δημιουργό των πάντων με σαφήνεια και λογική πληρότητα (για τους Αθηναίους ακροατές του τόνισε: «τοὺς μὲν οὖν χρόνους τῆς ἀγνοίας ὑπεριδὼν ὁ θεός, τὰ νῦν παραγγέλλει τοῖς ἀνθρώποις πάντας πανταχοῦ μετανοεῖν…» (Act 17:30).

Έτσι και για τον Ελληνικό κόσμο «οι καιροί της άγνοιας» αποτελούν πλέον παρελθόν και στους πρώτους πιστεύσαντες Χριστιανούς σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα 28.000 και πλέον αφιερωμένοι και βαπτισμένοι Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά που διδάσκουν με συνέπεια και ακρίβεια. Τα ίδια καλά νέα όπως ο Ίδιος ο Ιδρυτής και θεμελιωτής της Χριστιανοσύνης ο Ιησούς Χριστός είπε, έκανε και υπέδειξε πώς να γίνεται «διδαχή της αληθείας» (παραβ. Mat 24:14, 28:79,20).

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΕΔΑΦΙΑ:

Apoc 12:9: «κα βλθη δρκων μγας, φις ρχαος, καλομενος Διβολος κα Σατανς, πλανν τν οκουμνην λην, βλθη ες τν γν, κα ο γγελοι ατο μετ ατο βλθησαν.»

Apoc 16:14,16: «εσν γρ πνεματα δαιμονων ποιοντα σημεα, κπορεεται π τος βασιλες τς οκουμνης λης συναγαγεν ατος ες τν πλεμον τς μρας τς μεγλης το θεο το παντοκρτορος.» «Κα συνγαγεν ατος ες τν τπον τν καλομενον βραϊστ ρμαγεδδν.»

Apoc 19:11-15: «Κα εδον τν ορανν νεγμνον, κα δο ππος λευκς κα καθμενος π ατν [καλομενος] πιστς κα ληθινς, κα ν δικαιοσν κρνει κα πολεμε. ο δ φθαλμο ατο [ς] φλξ πυρς, κα π τν κεφαλν ατο διαδματα πολλ, χων νομα γεγραμμνον οδες οδεν ε μ ατς, κα περιβεβλημνος μτιον βεβαμμνον αματι, κα κκληται τ νομα ατο λγος το θεο. Κα τ στρατεματα [τ] ν τ οραν κολοθει ατ φ πποις λευκος, νδεδυμνοι βσσινον λευκν καθαρν. κα κ το στματος ατο κπορεεται ομφαα ξεα, να ν ατ πατξ τ θνη, κα ατς ποιμανε ατος ν ῥάβδ σιδηρ, κα ατς πατε τν ληνν το ονου το θυμο τς ργς το θεο το παντοκρτορος»

Οι πολλές μορφές της αδικίας: Αρκεί να σκεφτεί κανείς μόνο τα πολλά χρήματα και τον τεράστιο χρόνο, που σπαταλιούνται στην παραγωγή πολεμικών όπλων και εφοδίων, και που τελικά προκαλούν εκατομμύρια άσκοπους θανάτους, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων ανθρώπων. Όπως και τα κολοσσιαία ποσά που απαιτούν και επιζητούν οι, ποικίλης μορφής, «νόμιμες» και παράνομες απολαύσεις στα πλαίσια ιδιοτελών παρορμήσεων των ανθρώπων.

Όλα αυτά προκαλούν και εξάπτουν το δίκαιο θυμό του Δημιουργού Ιεχωβά Θεού. Για το λόγο αυτό Εκείνος έχει διορίσει τον Γιο Του για να διεξαγάγει έναν κατά πάντα δίκαιο πόλεμο εναντίον ολόκληρου αυτού του πονηρού συστήματος πραγμάτων, προκειμένου να τερματίσει οριστικά και τελεσίδικα τις αδικίες κάθε μορφής.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

Apoc 12:9: 2Co 4:4  2Co 11:14  Eph 2:2  1Jo 5:19

Apoc 16:14: Apoc 18:3  Apoc 18:9

1) Η λ. Οἰκουμένης στο εδάφιο Rom 10:18 αποτελεί εκπλήρωση προφητείας (παραβ. Ο΄ Psa 19:4).

2) Ἡ οἰκουμένη ἡ μέλλουσα ὁ ἐρχόμενος κόσμος, δηλ. ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, Heb 2:5.

1) α) ΑΓΓΛΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΙΖΑ: Oikoumene, Ecumene.

β) ΑΓΓΛΙΚΑ: Universe, Earth, World.

Οἰκουμένη, ης, ἡ, scil. γῆ, the habitable earth, Plat. Ep. iv, 320, D. See οἰκέω.

2) ΛΑΤΙΝΙΚΑ: Orbis, Universus Orbis, Orbis Terrae, Terra.

3) ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ: Universum, Ökumene, Erde, Welt.

4) ΙΤΑΛΙΚΑ: Universo, Oikumene, Ecumene, La Terra, Mondo.

5) ΓΑΛΛΙΚΑ: Univers, Ecoumène, De La Terre, Du Monde.

6) ΙΣΠΑΝΙΚΑ: Universo, Ecúmene, La Tierra, Mundo.

7) ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΑ: Universo, Oikoumenia, A Terra, Mundo.

8) ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ: Heelal, Oecumene, Aarde, Wereld.